fredag 4 oktober 2013

arbetshelg väntar


Höstsolen lyser in i mina ack så smutsiga fönster
Fredag & ledig för att ladda inför arbetshelg
Blir upplyst från alla håll ( barn, media, kollegor) att det idag är kanelbullens dag
I år struntar jag i att baka...det finns ju dom som inte gör annat & jag får gynna dom


Saknar helt helgkänslan då jag ska jobba
Hoppas inte det blir det samma med julen
Att julkänslan inte kommer eftersom jag antagligen ska vara i tjänst alla juldagar
Jag som är så barnsligt förtjust i just denna högtid



Vansinnigt snyggt.....saknar källa

Julen börjar smyga sig in i affärerna, tidigare för varje år
I år drömmer jag om ett cederträd men hur 17 hittar man det i en liten stad i Småland


Men först har vi en helt magisk höst att njuta av
Och oändligt många löv att kratta 
Idag blir det lunch med de bästa kollegorna
Kanske en tur på torget & stan efter det
Sen ikväll väntar idol & fredagsmys & tidigt sänggående då klockan ringer tidigt i morgon








3 kommentarer:

  1. Julkänslan kommer jodå det känner jag på mig. Ta en extra god bulle idag och njut av fredagen. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Inte kul med jobbarhelg, men önskar den blir bra trots allt. Tror inte du får några problem med att hitta cederträd iår. Blomsterlandet kommer garanterat ha och många andra.
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med jobbhelg,du får njuta i början av veckan när de flesta andra trampar på i grottekvarnen :)
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera