onsdag 16 oktober 2013

mitt i veckan

vid vår entré 

Mitt i veckan & två arbetsdagar återstår innan vi myser med fredagskvällen 
Arbetsveckan har hittills varit ok, det känns som om dom börjat lyssna
Lyssna på våra nödrop & ta vår frustration på allvar
Synd bara att flera kollegor hunnit tacka för sig ( & fler på gång)

när löven faller...( nej, inte uppkrattade än)

Idag har jag verkligen kännt av hösten
Älskar höstkylan & allt vad den innebär
Får gömma sig i stora koftor & svepa in sig i oändliga sjalar
favoriterna från bl.a. becksöndergard 

skönaste sjalen från american vintage 

Nu vann godissuget över mig, 1-0 till dålig karaktär 
Letade fram en väl gömd men ej bortglömd Malaco påse
Och nu är påsen tom & dåliga samvetet fullt, det var inte direkt gott heller
Samtidigt har jag skämskudden framför mig då bonde söker fru är på
Det är verkligen inte bra men just nu bara i brist på annat 
Ibland blir jag förundrad över min egna simultankapacitet
Då jag bloggar, ser på tv, hänger tvätt, förhör engelska etc. samtidigt
Det är väl bara vi kvinnor som klarar det.....






1 kommentar:

  1. Höstmörker som gör mig supertrött just nu men mysigt med härliga sjalar, filtar o tända ljus! Snygga sjalar hos dig, kram Suss

    SvaraRadera