söndag 6 oktober 2013

Mitt "fredagsmys"


När arbetshelgen gjort sitt möttes jag av doften av nybakat
Ellas superdupergoda kladdkaka & mitt "fredagsmys" kunde inte börjat bättre
Nu väntar två lediga dagar & det ryktas om bästa höstvädret
Brittsommar på riktigt

skönaste fårskinnet...

Efter att arbetat helg & med dagens arbetspass på 10 timmar utan rast
Kan det vara svårt att växla ner & släppa taget om helgens upplevelser
De möten man haft & de beslut man tagit
Då orkar jag inte med familjens önskan att jag ska vara social
Vill bara krypa in i mig själv & vara tyst

rockigt på pinterest

I önskan om att ha några kriminella fall att lösa
Ser jag fram emot ett nytt avsnitt av Bron ikväll på svt
Sen ska jag & norrmannen fundera på om vi ska anmäla oss till visning
Har köpt ett nytt hus i fantasin, igen
Familjen reagerar knappt då jag planlägger hur huset på hemnet ska inredas
Vem som ska ha vilket rum & hur fantastiskt allt kommer att bli
Lika snabbt brukar verkligheten nå mig
Får ofta hjälp av min kära vän & tillika byggnadsingengör som ser på huset med professionella ögon
Men just detta lilla hus klarar jag inte att släppa


Älskar vårt hus som vi bor i nu
Men vem vill inte ha ett gammalt hus med själ som ligger mer centralt








3 kommentarer:

  1. Skönt med fredagsmys på Söndagen, men förstår att du är trött, det tar på att fundera över alla beslut man tagit och om alla varit de bästa besluten också. Då vill man verkligen bara vara för sig själv. Ha ha vad rolig du är som vill på husvisning, kul men bra att du lever med en broms tror jag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Bara tanken på att flytta tröttar ut mig...men du fredagsmys går precis lika bra en söndag. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Kul att titta på hus och drömma sig bort lite!
    Nu dags för sängen, helt slut efter en intensiv söndag med mycket RÖJ (både ute och inne alltså), inte på krogen eller nåt sånt, haha!
    KRAM och ha en fin start på veckan!
    Judita

    SvaraRadera