torsdag 10 oktober 2013

godnatt


Årets första önskelista är på plats
Man vill ju liksom göra det smidigt för tomten 
Om tomten önskar kan man också länka till de affärer som säljer sakerna
Hojta bara till då tomten så ordnar jag det

suddigt men nystädat

Har eg. redan sagt godnatt & gått & lagt mig
Fick med mig en mindre skön huvudvärk hem från jobbet
Den här veckan slår nog rekord på stressiga dagar i moll
Ber till högre makter att morgondagen ska bli snällare
Var ska jag annars få kraft ifrån att baka till kalas när jag kommer hem
Just det...det heter ju inte kalas....tjejfest menar jag

bildbevis...mitt fikonträd mår toppen

Ibland önskar jag att jag vore en man
Nja fast inte helt utan bara att jag hade deras enkla syn på saker & ting
Nu menar jag inte att alla män är lika men många kan vi nog fösa in i denna kategori
-Vadå planera fest....det är väl bara att slänga på lite hamburgare i stekpannan?!
Han skulle bara veta att jag var i 6 olika affärer igår för att få tag på rätt pappersmugg till pommesen
Och bara för att jag är kvinna & gör så stor sak av alla bagateller 
Och för att jag arbetar i en kvinnodominerade bransch där man accepterar & tackar för att man får jobba under en stressnivå många män aldrig hade godtagit
Bara därför måste jag nu sluta mina blå för att orka med morgondagen
Godnatt ★







2 kommentarer:

  1. Jaa män tar saker så enkelt oftast.Sov så gott och ha så mysigt på tjejfesten. Tomten ser ju allt eller hur!?
    Kram och sov gott Helena

    SvaraRadera
  2. Har en tjej här hemma som längtar iaf och säkert kommer uppskatta dina pappersmuggar ❤❤❤

    SvaraRadera