fredag 9 augusti 2013

en snart 11-årings rum


När man sätter sig i bilen för att åka & se på grus & sen kommer hem med en säng
Då undrar man så smått vad som har hänt....semestertröghet kanske
Sängen skulle vara utan ben, precis som hos storasyster 
Då jag föreslog en vit sänghimmel fick jag en blick som bara en snart 11-åring kan ge
- mamma, det ska vara tufft & inte barnsligt i mitt rum
Ok, förlåt men jag har alltid velat ha en sänghimmel...barnsliga jag



De små askarna inhandlades hos systrarna grene 
Perfekt till att gömma sånt småplock som bara en snart 11-åring samlar på


Sminkhörnan, detta börjar bli ett lite för stort ( & dyrt) intresse hos rummets ägare
Hollistertröjan får ALDRIG tvätts, den har hela The Fooo kramat
Nu finns ju även ett stort & alltid-stökigt-skrivbord & ett skåp som rymmer allt i rummet
Men det blir ju inte så kul på bild

Sista semesterdagen & jag vill inte släppa den, ska krama den så hårt jag kan
Innan jag börjar på måndag måste jag smyga in på jobbet för att komma i kapp
Annars skulle jobbångesten bli ännu större

Kanske för att ge hopp om att det finns ett liv efter semestern
Kanske för att orka en mörk höst
Njuter jag lite av Tine k's vinterbilder






1 kommentar:

  1. Nämen hallå? Du har ju lördag och hela söndagen att krama ur också!
    Så fint det blev i rummet! Passar en 11-årig liten madame alldeles perfekt, kan jag tänka mig!
    KRAM Judita

    SvaraRadera