onsdag 7 augusti 2013

vuxenkvot & frozen yogurt

nybäddat hos herr & fru

Om det nu ska finnas en nackdel med det fina vädret som vi så gladeligen tagit emot denna sommaren
Då skulle det, för min del, vara att jag får INGET gjort inne
Men idag på förmiddagen fyllde jag upp vuxenkvoten
För att sedan få en stund i solstolen med det goda samvetet & solen som sällskap


Tjejerna har alldeles tydligt slutat med sina "hjälpa-till-i-hemmet-sommarjobb"
Då jag på förmiddagen bad Ella att åtminstone dammsuga sitt rum
Fick jag ett smått oväntat svar:
- Mmmmm, jag ska bara landa
Tydligen kan en snart elvaåring flyga stora plan på datorn

gosigaste långa kuddarna från Lilly & Oscar

Har hört rykten om att Ica säljer Frozen yogurt som skulle vara mumsig
Attans vad besviken jag blev då de på vårt Ica inte ens visste vad Frozen Yogurt var
Det gällde nog bara utvalda Ica butiker, inte i vår lilla stad förstås
Då får det bli glass till dessert i kväll....inte alls lika gott
Min kära kusin med fam. kommer hit på middag 
Så det är väl bäst att jag & mina zebrashorts börjar förbereda lite
Det kan ju bli party....även utan Frozen Yogurt

nydammat 









2 kommentarer:

  1. Här har de inte heller hänt mycket inomhus, och att ungdomarna ska hjälpa till....hur gör man?!? Ha en bra kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Här blir det inget gjort varken ute eller inne..
    Frozen yoghurt åt jag i Stockholm på Gallerian, sjukt god.
    Kram Helena

    SvaraRadera