tisdag 27 augusti 2013

riktigt kusligt bra människor

Ella & Märtha tar ett dopp i sensommaren 

Det finns bra människor, sen finns det sådär riktigt kusligt bra människor
Tänk att jag råkar ha en sådandär av den sista sorten på mitt jobb
En som verkligen vet skillnad på rätt & fel & har hjärtat på precis rätt ställe


Idag är jag så tacksam att han är min kollega 
Min frätande boll i magen har bytts ut mot ett behagligt lugn
Den oro som bott i mig hela helgen har sipprat ut & ersätts av glädje
Jo tack, inkompetensen runt omkring finns kvar
Men vad gör väl det när det finns riktigt kusligt bra människor bredvid mig

Pinterest levererar höstcoolt

Sommaren hänger kvar fast september gör entré på söndag
Vi hoppar in i hösten & jag ska göra allt i min makt att den ska bli bra
Med en tonåring som precis slängt igen sin dörr, sur på den hopplösa mamman 
Och en snart 11 åring som testar sitt nya smink men tveksamt bra resultat
Ska jag nu krypa ner under filten i soffan & hjälpa juryn att hitta idoler
Om 2 dagar kommer norrmannen hem.....





3 kommentarer:

  1. Va härligt Maria. Ha en fin vecka.Kramis

    SvaraRadera
  2. Härligt att omge sig med sånna där människor som ger en positiva vibbar! Så bra, det var ju precis det du behövde! Skit i de där andra som sagt.
    KRAMAR! Judita

    SvaraRadera
  3. Jag tror de människorna är sällsynta.....va rädd om honom. Kram Anette

    SvaraRadera