måndag 26 augusti 2013

Experiment & generationer

Måndag & jag är ledig & befinner mig just här....i soffan
Som synes på bilden gjorde jag ett experiment igår
Mark eden schooley lamp står på önskelistan
Men inte till priset av 5900:-
Då hänger smålänningen upp en rislykta istället


Igår var mina kära kusiner här på kaffe, vi har ju en skåneresa att reka
Innan dess var jag, Lea & Ella hos min ömma moder

sockerkringla a'la min mormor Ruth ( tänk att hon var född på 1800-talet)

Ella i mormor Esters frodiga trädgård 

Mormor hjälper Lea med läxor

Glad för den relationen mina barn har med sin mormor
Att sprida kunskap, livserfarenhet & omsorg genom generationer
Är obetalbart
Önskar bara de hade fått träffa sin morfar, han hade varit den bästa

Coolt från brandgarden & modesto

Nu ska jag fånga dagen, carpe diem, vad det nu betyder
Fånga solen tänker jag iallafall göra & samla ihop krafter till vecka 35
Om jag också hade fått 142 400 kronor i månaden efter uppsägning 
Då kanske man kunde vara lite mer ledig










2 kommentarer:

  1. Lite mastigt pris på en lampa kanske. Skåneresa låter trevligt, ni är ju alltid välkomna hit till vårt fina län. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Mysigt o värdefullt med en mormor, min mamma dog när barnen var 8 o 10 år. Vi pratar om henne ofta och skrattar en hel del också för hon var så härlig.
    Ja den lönen skulle jag nöja mig med, landstings eller statsanställd borde väl vara lika :)
    Ha en härlig kväll
    Kram

    SvaraRadera