tisdag 20 augusti 2013

mord & sociala spel


Tisdag, en annars så meningslös & tröstlös dag
Idag känns den helt ok då jag är ledig & solen vill vara med
Ska äta lunch hos min ömma moder
Mammas mat är alltid bäst.....även när man fyllt 42


Första skoldagen & allt vad den innebär är avklarad
Imponerad av Lea som börjat ny klass utan de vänner hon hänger med
Hade väntat mig tårar & oro innan, men tji fick jag
Min stora skatt, så stolt över henne, hon förstår vad som är viktigast
Att vara sig själv i alla lägen ♡♡♡


Vill så gärna skydda dom från allt det där hårda som finns runt om oss
Från de där osäkra som viskar &  pratar skit 
De som tar ut sin dåliga självkänsla genom att slå ner på andra
Men det sociala spelet måste man bara ta sig igenom
För de osäkra, de negativa, finns även i vuxenvärlden


Igår tog jag avskedad av min kompis Kurt Wallander 
Gillar de filmerna, spec. de 4 sista, så det kändes vemodigt att se sista filmen
Han spelar rysligt bra, Krister Henriksson....en Oscar till dig
Nu får jag leta reda på nya kriminalfilmer att leva mig in i 
I mitt lugna liv behöver jag fortsätta att lösa mordgåtor
Men innan dess ska jag duscha mig läcker för att möta denna tisdagen.....






2 kommentarer:

  1. Tänk att mamma är alltid bra hur gammal man än blir. Jag diggar också Wallander, har dock inte sett de tre sista. Det måste göras snart. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Håller med, tisdagar är meningslösa! Men nu är snart onsdagen slut och vi kan sikta mot helgen (hoppas du inte jobbar...)!
    Skönt att det gick bra för dottern i nya klassen.
    Fina bilder, kram Suss

    SvaraRadera