söndag 18 augusti 2013

söndag & bild från förr


Här är jag, i lånade glasögon av plast
Ett par timmars paus från helgens intensiva arbetspass
Försöker skrapa ihop energi & motivation till de sista arbetstimmarna som återstår
Sen när andra börjar brottas med såndagsångesten....då tar jag helg
När andra förflyttar sig till jobb & skola i morgon
Då ska jag förflytta mig minst möjligt, kanske till altanen med en kopp kaffe

Ett gammalt kort på min yngsta

Den här tjejen börjar femman i morgon
Sen kortet togs har hon vuxit till sig & blivit helt ok, eller helt underbar faktiskt
Hennes humör har också vuxit åt rätt håll & vi hoppas det stannar kvar där även när hon hoppar in i tonårsvärlden


Har börjat bona till höst inne
Då får det mörka en mer central plats
Svart är ju alltid coolt
Letat runt på pinterest för att scanna in inspiration


Nu blir det lunch på altanen, bäst att passa på
Sen ber vi till gudarna att resten av arbetspasset blir lagom lugnt
Och ser ni en svart liten Toyota susa förbi vid 21.30-tiden
Då är det stor chans att det är jag som sitter där & sjunger fredagsmyssången
-Nu är det fredagsmys......♫♫





2 kommentarer:

  1. Härliga kort....och glasögonen är riktigt snygga.Ha en skön ledig måndag. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Här är en till som är ledig, semester en vecka till, såååå skönt. Supercool bild på dig i glasögonen. Kramisar Tina

    SvaraRadera