söndag 25 augusti 2013

söndagsmorgon & tankar


När världen utanför känns kall hård & inkompetent
Måste man omge sig med det som är mjukt & äkta
Umgicks med mina tjejer hela dagen igår i varierande antal 
Lunch på altanen, fika på stan, ruinerad i sportaffären, pizzabak  & vin på kvällen


Önskar att jag tillhörde den skalan som kunde släppa & gå vidare
Nej då, jag lägger allt negativt i en burk & vänder & vrider på orden & känslorna
Om och om igen tills de sitter tillräckligt hårt & ger mig fysiska symtom på min redan ärrade själ


Tomt att vakna utan norrmannen, kaffet får göra mig sällskap istället
Hör hur tjejerna diskuterar vilt framför tv'n om vem som är vem i Kardashians
Tar nog med mig min kompis kaffet ut i solen
Ska försöka göra den här söndagen till en bra söndag
Hänger du på?




3 kommentarer:

  1. Ajdå låter som om någon sagt något som inte känns bra. Jag är likadan som du, kan vända och vrida på saker och bara till min nackdel.
    Skickar en massa kramar till dig och hoppas dagen trots allt blev bra.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vet precis hur du känner det... Det enda du måste göra är att bestämma dig för att SKITA i alla korkade människor som snackar, de som vill trycka ner andra för att komma upp sig själva, de förstår inte bättre än så liksom. Undvik och umgås inte med sånna. Och när du hör nån säga nå´t positivt så skriv ner det och ha det vid sängen, kylskåpsdörrn eller nån annanstans där du ser det regelbundet. Som det här tex:
    DU ÄR BRA! Ingen annan är som du! Och jag tycker att du är en härlig och ödmjuk tjej!
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  3. ❤❤❤ du är sååå fin Maria. Glöm inte det

    Dansfröken

    SvaraRadera