torsdag 12 september 2013

älskade Bolina


Torsdag & det börjar lukta helg
Och helg luktar ju så gott...ja, förutom arbetshelger då

från stationshuset.....bolina

Ikväll öppnas dörrarna till nya Bolina i stationshuset i Stabekk, Norge
Åh, om ni visste hur gärna varenda cell i mig hade velat vara där
Har bott nästan granne med denna magiska butik i flera år
Och ikväll inviger dom alltså butik nr 2 i huset bredvid



bilder från bolina.no

Så besöker du Oslo måste du åka lite utanför stan för att hitta Bolina
Men det är det värt...varenda meter
Denna butik ligger före i alla trender & har förstått att för att fånga kundens hjärta
Måste butiken vara en upplevelse för alla sinnen
( inte som vissa butiker här i stan som sett likadana ut i 10, 20 eller tom. 30 år!!)


Ikväll blir det "hela Sverige bakar" på tv'n 
Mindre passande då jag är så fruktansvärt sötsugen
Men i morgon kramar vi om helgen & firar den med fredagsmys 








5 kommentarer:

  1. Mycket snyggt i den butiken! Förstår att du trivdes som granne till dem ;)
    Nu har jag bänkat mig i soffan och väntar oxå på bakprogrammet, kram Suss

    SvaraRadera
  2. så mycket fint. Jag kollar på Hela Sverige bakar nu och det vattnas ordentligt i munnen....Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Tänk att få bo granne med den butiken. Du får ta dig en sväng till Oslo.. Jaa nog blev man sugen av alla fina tårtor som bakades.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Va fint!

    Jag kikade också på Hela Sverige Bakar, så mysigt program.

    Trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Såå mycket fint!

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera