onsdag 11 september 2013

att få vara någon annan

foto: Sara Svenningsrud styling:  Marie Olsson Nylander

Vissa dagar skulle det vara härligt att få krypa ur sitt skal & vara någon annan
Inte för att jag tror att det finns någon som har ett liv utan plågor & motgångar
Nej mer för att de verkar vara så galet kreativa & har gjort precis det där jag inte vågar
Att lämna det enkla & trygga men samtidigt själsdödande 
Och vågar följa & satsa på det dom brinner för


Hannah Lemholt fotograf & en av skaparna av love warriors
Är en av de jag gärna skulle vilja vara för en dag, eller två



Hemma i Hannahs skånetorp. Bilder från tidningen Residence

En annan svensk tjej som har ett yrke jag verkligen avundas
Är Cecilia Bönström, chefsdesigner på Zadig & Voltaire


Skulle utan problem strosa runt i hennes Paris våning en vecka...eller två
Rita rock chica  kläder, gå på visningar & umgås med modemänniskor

höstnyheter frän Z & V som får mitt hjärta att slå lite extra

Vem skulle du vilja vara
Om du för en dag, eller två, fick lämna din trygga vardag?









4 kommentarer:

  1. Dig så jag kan veta hur det är att va vuxen eller zendya!!

    SvaraRadera
  2. Det är Ella som skrev !!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle gärna vilja vara någon annan eller prova på alltså. Hur många som helst faktiskt.....allt från Drottning Silvia till hon som alltid sitter i kassan på Ica.....sp roligt det hade varit. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jaa det skulle jag också vilja. Jag vet många som jag skulle vilja vara, tyvärr inga kändisar, men dom är otroligt kreativa och duktiga och törs göra sina drömmar sanna.
    Kram helena

    SvaraRadera