lördag 14 september 2013

garderobsinventering...

morgondimma utanför köksfönstret

Fem personer sover sött i mitt hus, bara jag & två fyrbenta är vakna
Svårt att ställa in kroppen på helg
Slår upp ögonen vid kl. 06 & ligger en stund & funderar var/ vem jag är & vad jag ska göra
Obeskrivligt skönt är det då, när hjärnan också vaknat, & man inser att det är ledig lördag 
Att få ligga kvar under täcket & fortsätta fundera 
Idag rör sig tankarna mest på vilken kaffebryggare / kaffemaskin som ska inhandlas 
Nu när vi fått begrava vår andra & levt på kokkaffe en vecka 


Tar med mig norrmannen & ett okänt antal barn till Linköping idag
I hopp om att där hitta maskinen som kan förgylla vår vardag
Det är en moccamaster som har det högsta oddset just nu
Fast en riktig italiensk kaffemaskin där man får leka barista varje dag
Vore ju hur coolt som helst.....

från milkandhoney.se...välkomna in till min garderob tack

Men först ska jag ta en titt i garderoben & se vad som finns till hösten
Viktigt att göra en inventering ibland
Speciellt då otäckt mycket har flyttats över från min till Leas garderob den sista tiden
Får väl ta det som en komplimang att min tonåring gillar min stil
Men kan inte förstå vart den där tjejen på över 170 cm & 40 /41 i skor kommer ifrån
Häromdagen vägde hon ju 3300 gram & älskade att ligga i min famn















2 kommentarer:

  1. ha ha ja tiden går fort, det är på barnen man ser att tiden rullar på. Jag måste också inventera i min garderob, för jag vill ha så himla mycket nytt.
    Hur gjorde du din moodboard, i vilket program?
    Här kör vi perkulator och är nöjda med det.
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Det går alldeles för fort med våra älskade små. hoppas ni hittade en maskin som verkligen gör super duper gott kaffe. Kram Anette

    SvaraRadera