söndag 1 september 2013

september & sårbarhet


Idag tar vi emot en ny månad & den tillhörande, oundvikliga hösten
Det blir så definitivt att sommaren verkligen har gjort slut för i år
Att sedan gräset börjar blandas med gula löv späder på höstkänslan


Visst finns det platser & stunder då man känner sig mer blottad, mer sårbar
Ett ställe där man aldrig är tillräckligt bra & själen hänger utanför kroppen helt kall & naken
Och varför är det så att trots att man vet att man aldrig kan ändra någon annan 
Så viker man sig dubbel & ut & in för att få deras uppmärksamhet 
Varför är vissa människors godkännande mer viktigt än andras
Vissa saker gör för ont att ens skriva om, ännu mer att säga högt
Blir bara så trött på mig själv att jag inte klarar av att accepter & gå vidare
Att ge den platsen i hjärtat till någon annan som vill ha den.....

hemma hos Day Birger et Mikkelsen 

Igår var det släktträff i Söderköping, är fortfarande mätt
Samtidigt var det medeltidsdagar i staden & fullt med människor & aktiviteter 
Fick bl.a. med oss ett Robin Hood spel med riddare & dueller
Fascineras av att det finns människor som lever & brinner  för detta än idag, några hundra år senare

Gillas.....från & other stories 

Söndag, vilodagen & jag har en enorm tvätthög att brottas med
Sen ska jag också känna lite på den där hösten
Och framför allt ska jag bara umgås med människor som tycker om mig för den jag är












4 kommentarer:

  1. Att kunna vara sig själv är viktigt...förstår precis vad du menar.I alla situationer och tillsammans med alla människor går det tyvärr inte alltid, det borde vara förbjudet att hamna där.Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Att kunna vara sig själv är viktigt...förstår precis vad du menar.I alla situationer och tillsammans med alla människor går det tyvärr inte alltid, det borde vara förbjudet att hamna där.Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en bra start på den nya veckan..:-)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Vissa dagar är man mer mottaglig än andra. Anita

    SvaraRadera