måndag 16 september 2013

Måndagstankar


I morgon skulle vi få framföra vår förtvivlan, vråla ut vårt rop på hjälp
Vi skulle få dra i nödbromsen & dela vår frustration & oro 
Men då flyttas mötet....en vecka, vad kunde vara viktigare än detta
Försöker att lämna kvar känslan av besvikelse & fokusera på något positivt
Vill vara den glada mamman som kliver igenom dörren 
Inte hon med halsbrännan från helvetet & en omänsklig trötthet

streetstyle från pinterest

Norrmannen packar för Stockholmsresa & hela jag färgas grön av avund
Om jag hoppar i en resegarderob & drar igen dragkedjan hårt
Jag kan sen skylla på tillfällig förvirring när han hittar mig på hotellrummet
Jag tror barnen, kollegor & chefer skulle förstå......eller?

homestyle från pinterest

Men i slutet av nästa vecka, då är det min tur att packa
Då kan han få vara kvar i vardagen medans jag förgyller mitt liv med extra allt
Nu ska jag ta mig en dusch el. bad för att värma upp ömma, spända, besvikna muskler
Fylla hela badrummet med ljus, med & utan doft
Spela den bästa musiken & tvåla in mig med massor lukta gott
Det går att blanda in lite vardagslyx i livet....även en regnig måndag









4 kommentarer:

  1. Tråkigt att mötet inte blev av. Strategi från chefernas sida eller?
    Streetstyle skulle jag gärna ha dagligen. Skulle också vilja följa med sambon om han skulle åka bort sådär.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är grön....hoppas ni får en ny chans att framföra era åsikter. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Jobbigt när man varit laddad för et sånt möte! Hoppas det går bra om en vecka istället!
    Fina bilder på snygga kläder, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Maria,

    Skönt att du kan hitta små trevliga stunder med vardags lyx hemma!

    Take care

    Kram Masse

    SvaraRadera