söndag 9 december 2012

biscotti & lackade klappar

bilder från pinterest

Då är det tänt, det andra ljuset
Vi irrar omkring i vårt nya kök
Hittar inte fram till det vi söker
Känner oss lite som främlingar i vårt eget hus
Men vad gör väl det...vi njuter ändå
Saffransbiscottin står i ugnen
De får stå för premiärbaket

 vänner var här på andra-adventsfika i förmiddags

Igår packades & lackades årets skörd av klappar
Barnen har redan klämt & vänt lite på dom
Och räknat...det tycks vara det viktiga
Nu får dom vila tryggt i min lövkorg
Får agera som pynt fram till julafton




Tiden fram till jul kommer bara rusa fram
Vill bara trycka lite på bromsen...
Det är nu, enligt mig, som det är som bäst



Barnens julstrumpr har hittat fram
De tillverkades förra vintern
Då jag & min inte alltid så trogna vän...symaskinen
Brottades en hel söndag
Resultatet...ja, det får duga
De är ju fodrade i allafall
(så att inte klapparna ska frysa??)

När mörkret sedan har lagt sig
Tänker jag klä mig varmt & dra ner mössan över öronen
Så mysigt att promenera runt i området
När man kan njuta av alla grannars adventpynt också
Men först ska jag fundera ut
Om dessa saffransbiscottis ska doppas i choklad
Eller få duga som de är...


julklappar till mig själv...tokyomilk & zadig & voltaires herrdoft







3 kommentarer:

  1. Fina klappar i lövkorgen! Nästan synd att öppna dem och ta dem därifrån :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Din fina strumpa liknar min jag gjorde förrförra året. Lite lik en rynkig hundnos, tycker jag!
    Ser att du använder dermalogica, har du ngt tips på bra o prisvärd webshop?

    kramen

    SvaraRadera
  3. Men vilka fina julklappar du gjort och vad många du fixat redan! Jag har bara börjat! Nu blev jag stressad!
    Kul med nya köket!
    Ha det gott!
    Kram Helena

    SvaraRadera