lördag 8 december 2012

Hemma igen

hemma i vår hall

Så skönt det är
Att få komma hem till vårt bo
Visst har vi haft det bra på pensionat Ester
Men att bo två veckor med mamma när man är över 40
Är inte helt det normala

Det mesta har kommit på plats
Tippen har fått påfyllt amed skräp
Snön är bortskottad
Kylskåpet påfyllt
Tom. klapparna har packats in
Nu återstår bara att lacka dom


hemma i vårt tv-rum


hemma i vårt vardagsrummet


hemma i vårt kök

Så fantastiskt skönt att vara hemma
Bara gå i mysisar & plocka
Ska snart hämta Ella från kalas
Lea lagar kvällsmat till oss
Kanske mest för att köket är nytt

Smakade glögg med lakrits & hallon igår
Så god så att det blir en repris idag
Till det blir det pepparkakor m. mögelost....en vinter hit
(Kanske en Falkfilm också)
Nu hoppas jag bara vi kan fundera ut
Hur den nya spisen ska värma upp vår glögg
Vad hittar du på en kväll som denna?




Imorgon tänder vi ljus nummer två


min kompis malins pepparkakshus
(ja, hon är byggnadsingenjör till yrket)




9 kommentarer:

  1. Så mysigt i er hall! Fint överallt och köket blev supersnyggt!!
    Förstår att det är skönt att komma hem.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Borta bra men Hemma bäst! Så sant så. Du har det så fint!
    Fick ett infall nyss om att ta tag i mitt risiga hår och klippa LUGG, så det är vad jag ska göra nu.
    Vet inte vad som hänt med mitt annars så tjocka hår, nu är det tunt och fnasigt och jag tappar nästan hår till en hel tupé efter varje dusch. Så nu sitter jag här med ett nytt schampo och en dunderinpackning och saxen i högsta hugg! Önska mig lycka till...!
    Kram o ha en fin lördag!
    Judita

    SvaraRadera
  3. Alltid skönt att komma hem & det där pepparkakshuset - imponerande!

    SvaraRadera
  4. Så fint ni har det! Gillar allt jag ser :) Och pepparkakshuset! Wow!

    kramar

    SvaraRadera
  5. Nä, hemma är bäst och snyggt är det också!

    kram

    SvaraRadera
  6. Vilket mysigt hem du har kram Diana

    SvaraRadera
  7. Så mysigt ni har det där hemma, förstår att det känns helt fantastiskt
    att bara kunna gå runt där och njuta:)

    Hoppas även denna söndag blir en riktig mysdag för dig!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Flott hjem og herlig blogg!!
    Takk for koselig hilsen hos meg, det setter jeg stor pris på:))

    Ha en fin dag ♥

    SvaraRadera
  9. Va mysigt ni har det o visst borta bra men hemma bäst!'

    Kram
    Lena

    SvaraRadera