lördag 29 december 2012

mörker & modeller


Så kusligt mörkt det är ute
Känner mig helt vilsen på dygnet
Nog för att jag älskar svart
Men mörkret dränerar mig för energi
Den lilla energi jag har

dagens shoppingfångst nr. 1

Halkade mig fram mellan stans affärer idag
Försökte förtränga den avund jag kände
Då min kära kusin sms:ade från Zadig&Voltaire
Hittade inte en bråkdel av inspiration
Och kom hem med allt annat än det jag tänkt mig

dagens shoppingfångst nr. 2

Trots att jag lovade mig själv
När jag såg Victoria Secrets Fashion show
Att leva bara på bomull nästa år
Lyckades jag komma hem med flera kilo godis
Men jag kan spara det & ha det som pynt
Ja.....säkert!???



När vi gjorde om köket
Satte vi in svarta strömbrytare & uttag
Nu vill jag ha det i alla andra rum
Norrmannen morrar när jag nämner det
Dessa uttag är mindre än de vi har
Så då måste man så snällt måla/tapetsera om

Nu ska jag göra pizza
Det är det som serveras hos oss i kväll
Enkel pizza med tomatpure/skinka/ost/oregano
In i ugnen
Sedan lägger man på valfri topping
Parmaskinka/ Parmasan/rödlök/ruccola
Creme fraiche/oliver etc.

Sen blir det gränslöst med godis
Jag lär aldrig bli en Victoria Secret model ändå
Tycker allt för mycket om mat
Annars hade jag nog passat.....(sure)


lördagscoolt på pinterest



6 kommentarer:

  1. Jag stod faktiskt emot alla semlor som lockade i fikakrokarna idag. Men nu ångrar jag mig bittert, är så sugen! Får kolla vad som finns i kylen...
    Läcker ring och vägguttagen är supersnygga, var har du köpt dem?

    kramen

    SvaraRadera
  2. Japp, det är mörkt nu men det går mot ljusare tider som tur är! Kram M o P

    SvaraRadera
  3. Haha...äter hellre pizza än går omkring och fryser i minimala trosor...
    f*n va näsan växte när jag skrev den meningen...men iaf. vet du hemmagjord PIZZA
    behövs dessa mörka dagar:)

    Ha en skön kväll:)

    SvaraRadera
  4. Svarta vägguttag är riktigt läckert! Ska se om mnnen går med på att byta ut alla... de i köket är redan fixade :-) Kul att du hittade in till min blogg för då hittade ju jag dig! I like your style! Jag återkommer definitivt! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad det låter gott med hemmagjord pizza! Och bomull, hur gott är det!?:)
    Kram fina du och tack för att de delar med dig av dig själv och ditt liv!
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Så snygga strömbrytare hade jag mer än gärna haft här också. Men det kan jag inte ens andas här....än :)

    Hoppas på det bästa för dig och de dina till nyåret!

    Kramar

    SvaraRadera