onsdag 19 december 2012

nyårspynt & instagram

mitt favvopynt

Finns intet mycket skönare
Att få vinka av två älskade skatter
Äntligen så pass friska att de kan gå till skolan
Sedan vågrättläge i soffan
Inlindad i favvofilten
Intaga dagens första svarta droppar
Som om detta inte vore nog
Så lagar Plura mat i morgontv

diy-slinga med muffinsformar

Granen är inhandlad & väntar snällt på altanen
Imorgon tas den in för att pyntas
Det blev en Disneygran
Vi såg den alla samtidigt & ropade i kör
-Titta DÄR är den, våran gran!!



På tal om pynt så hittade jag ovanstående till nyårsfesten
Modellen vill vara anonym (hon är av plast)
Ella blev överförtjust i den lilla hatten i guld
Husets två fyrbenta har fått prova den
Detta hittades på Lindex, på barnavdelningen, på rea

Hoppas ni som har barn som är ute bland de socialamedier
Pratar om nackdelarna med tex. facebook & instagram
Att de äger de bilder man lägger ut
Och att mobbning & lögner kan spridas snabbt
Detta med tanke på det som uppmärksammats i Göteborg
Som föräldrar har vi ett ansvar...eller hur?!
Det var dagens predikan

Nu ska jag mysa vidare
Titta på när Plura lagar "jonssonsfrestelser"
Han kan han
Ska nog festa till det med en polkagrisskorpa
Som bakades häromdagen
De blev aningen bättre
Än mina misslyckade polkagrismaränger


ett sovrum i avsaknad av julpynt



4 kommentarer:

  1. Ja, den där incidenten var inte kul. Jag känner att gränserna över vad som läggs ut i olika medier kan missbrukas och misstolkas, man får vara försiktig!
    Tror inte jag har mer än två pappersstjärnor i sovrummet i pyntväg, känns ok.
    Snyggt hänge på första bilden!

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är sannerligen viktigt att prata med sina ungar. Om detta och mycket annat. Jag tror också att man som förälder har allt att vinna på att själv ägna sig åt sociala medier, så man vet vad det handlar om. Viktigt ämne du tar upp, mitt bland alla fina saker :)

    SvaraRadera
  3. Usch ja, det där var inte något roligt alls, tror verkligen på att
    hålla öppen dialog med sina barn angående detta!

    Snyggt sovrum, trots minimalt med pynt...har själv bara 2 stjärnor där:)

    SvaraRadera