torsdag 13 december 2012

vab & lucia

torsdags-tyckaom från pinterest

Natten går tunga fjät
Ja det gjorde den hos oss i natt
Lill-kråkan var vaken & kände sig sjuk
Nu ligger vi i varsin soffa
Hon med ont i kroppen
Och jag med ont i samvetet
Får dåligt samvete av att vabba
På mitt jobb saknas det alltid vikarier
Och vetskapen om att min kollega får jobba för två
Skaver i kroppen


Lussefika...har visst inte ätit frukost än


Ljus i vårt hus


Underbara hyacint som doftar jul
Undviker att vattna den för att den ej ska bli för hög


Strumpan som snart ska fyllas med klappar

Nu ska jag koka gröt
Vill att lillan ska äta lite mat
Sen ska vi se en romantisk film på tv
Mysa under varsin filt
Försöka att glömma det där dåliga samvetet
Jag vet ju att jag också har rätt att vara sjuk & att vabba
Men sådana är nog ofta vi kvinnor
Plikttrogna & fulla med dåligt samvete för allt

Önskar er en fin L .U .C .I .A ...

5 kommentarer:

  1. Visst är det tråkigt att man ska ha dåligt samvete för att man är hemma ,men det är inget du kan göra något åt ,barnen är viktigare
    Vad mysiga bilder du visar
    Fin blogg ,återkommer
    Krya på er

    SvaraRadera
  2. NEJ! Inte ha dåligt samvete för att du VAB:ar. Det är inte du som ska ha dåligt samvete. Det är din arbetsgivare som det ska skava i, som inte ordnar det så att det känns okej att vara hemma med sjukt barn. Så är det. Ta hand om dig och din lilla kråka :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag håller med Creando!
    Och jag hoppas att ni mår lite bättre vid det här laget, eller att ni sover sött!
    Vila och krya på er!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hoppas Lillan kryar på sig kram/Diana

    SvaraRadera
  5. Nä, du ska vara hemma med samvetet i behåll, tycker jag. Att du tänker så här, bevisar bara att du är en samvetsgrann människa! Vabba på!
    Tack för receptet, jag hade två att välja på och valde Matplatsen Victorias som skulle kokas med sirap, suck. Ska pröva 'ditt' i kväll..

    kram o trevlig helg!

    SvaraRadera