måndag 3 december 2012

DIY & rockstjärnor

......så skönt att tänka på om/när livet känns tungt!!

 Tre veckor kvar till julafton
Den sista julklappen inhandlades idag & säcken knöts ihop
Aldrig förr har jag varit så tidigt ute
Känns alltid kul när man löser pusslet
Och hittar rätt till just den mottagren
En gåva som man tror passar mitt i prick

årets julservetter på plats

årets hemmagjorda krans....av blåsbärsris

årets DIY...ljusslinga med muffinsformar

Var inom en av stadens inrednings/speceriaffärer
Så otroligt mycket mumsigt det fanns som lockade där
Fick smaka på saffran & chokladglögg....gott!!
Det fanns också en lakrits & hallonglögg som jag nog måste prova
Har nu testat årets Blossaglögg med ingefära
Den fick klart godkänt

I morgon kommer resten av varorna från Kvik
Snälla, ni kan väl hjälpa mig att hålla tummarna hårt
Att allt är med & dessutom är helt & har rätt mått
Kan man begära så mycket??

Räknar ner till fredag
Inte bara för att jag är ledig
Inte heller för att vi, om allt går enligt planen, fått flytta hem då
Utan bara för att två av mina favvisar kommer på tv
Plura & Mauro Scocco....missa inte det
Ikväll blir det final i hustoppen
Jag har hällt i mig lite kaffe
I hopp om att jag möjligtvis behagar hålla mig vaken


årets julinspiration...från pinterest

6 kommentarer:

  1. mamma du är väll för go.
    du är den bästa mamman man kan få

    SvaraRadera
  2. De där servetterna med fjädrar har jag, superfina med renar på också!
    Så skönt att ligga i fas med klapparna, det är guld värt så här års!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Hallon och lakritsglögg måste jag nog prova.Härlig inspiration kram Diana

    SvaraRadera
  4. Gud så skönt att vara färdig med julklapparna!
    Har massor kvar, men en del ska klickas hem från nätet!
    Vilka annorlunda glöggsmaker du fått prova! Jag har bara druckit årets och den var supergod tycker jag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Det blir härligt när ni kan värma upp glöggen på er egna spis och vänta in julefriden då allt blivit klart! Kram M

    SvaraRadera