torsdag 20 december 2012

chocolate cake & moster maggan

holidayhälsning från pinterest

Ibland har jag svårt att acceptera
Att folk blir äldre
Min kära moster Maggan fyller år idag
För mig har hon alltid varit 29
Men hon sägs vara 84
Låter så ung på rösten
Men när hon säger att hon inte orkar
Komma hit & förgylla vår jul som hon brukar
Klarar jag inte att ta det till mig
(Trots erbjudande att åka & hämta)
Julen blir inte det samma utan henne
Min kära moster


dessa tre nya vänner får pryda vår gran iår

Skinkan är griljerad, sillen inlagd
Det blir en skinkmacka med senap til frukost idag
Sedan kommer mamma på kaffe
Vem som ska städningen här hemma idag
Det återstår att se
Än så länge ser det mörkt ut
Lotten faller nog på mig

burken med saffransbiscotti & polkagrisskorpor fylls på dagligen


vårt nya kök

Finner så mycket större glädje
Att vara i köket nu
Igår bakades Leilas layered chocolate cake
Lea frågar mig när jag kommer hem från jobbet
-Vad ska du baka idag mamma?
Misstänker att denna plötsliga bak-iver
Kommer nog att lägga sig snart


bild & recept på recept.nu



4 kommentarer:

  1. Det blev riktigt fint ditt kök! Vi ska griljera skinkan i morgon + allt annat!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag kommer en sväng jag också, vilken god kaka du bakat!

    kram o God Jul till dig!

    SvaraRadera
  3. Hei hei!

    Så lekkert kjøkken du har! Ser ut som mitt kjøkken som vi skal bygge i vårt nye hus :) Tenker også på svart matt kjøkken og "betong" kjøkkenbenk og ikke minst fliser, bare litt større.

    Tusen takk for koselig kommentar hos meg!

    Ha en fortsatt fin jul.

    Klem Lene

    SvaraRadera