tisdag 25 december 2012

julmätt & mina skatter

ella pyntar sig till fest

När övriga i familjen sover sött
Har jag nu smygit upp
Tänt granen & njuter lugnet
Efter att ha firat julen i dagarna tre
Blir detta en dag till vila
För att smälta alla intryck (& föda som förtärts i hissnande mängder)
Prova på alla klappar som tomten hade med sig
En juldag i lugnets tecken med andra ord


lea iklädd sin nya justin tröja, denna justin återkom i många klappar

En skön vinterpromenad
För att röra på en kropp som varit allt för mycket stillasittande
Andas in vinterluft som svävar mellan plus & minusgrader
Låter frestande en dag som denna


granen känns ensam utan dess klappar.....


trots att den har en stjärna i toppen


klapparna transporterades ståndaktigt i tomtesäcken

Lika mysigt det är att pynta huset till jul
Lika skönt är det att sedan plocka bort den
Men jag ska hålla mig & låta den få vara kvar
Ett par dagar till i allafall....kanske











5 kommentarer:

  1. God fortsättning vännen stor kram Diana

    SvaraRadera
  2. Jag blev påkommen när jag försökte plocka undan lite för en stund sig. Oops, nej det var tydligen för tidigt, hihi!
    Så söt kalastjej. Den där klappsäckaen såg fin ut...

    kramen

    SvaraRadera
  3. Jag gissar att Justin låg under väldigt många granar i år!

    Jag önskar att du har den bästa julhelgen! Mys, ät och slappa så mycket du orkar :)


    Kramar

    SvaraRadera
  4. God fortsättning!
    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  5. Thanks for stopping by!!!!! Merry Holidays!!!!
    xxx

    SvaraRadera