tisdag 11 december 2012

ischoklad & romantik

från pinterest

Tisdagsjobbing avklarat
Två arbetsdagar kvarstår denna veckan
Innan jag kramar om helgen igen
Har gjort lite ischoklad nu, på mitt sätt
Med smält smör, Marabou & pepparmintdroppar
De blev inte alls äckliga...åh nej


Julbaket känns roligare i år
Misstänker att det beror på att vi har ett nytt kök
 Ella & jag gjorde Rocky Road igår
Hade i skumtomtar isf. marshmallows
Mina kära kollegor fick prova dom till kaffet
De fick godkänt av dom



Idag kom jag hem till ett tyst hem
Vårt ventilationsanlägg är bytt
Värt varenda öre
Luften känns skönare & aggregatet bråkar ej som det gamla
Men det var det eller en resa till Paris
Ja, Paris finns väl kvar...

Nu innan jul vill jag se mysiga, romantiska julfilmer
À la "The Holiday" som underhöll mig häromkvällen
Tips om liknande filmer mottages med tacksamhet
Visst blir man mer romantisk vid jul
Eller är det bara jag....

från pinterest




4 kommentarer:

  1. Klart det känns roligare med baket i år. Precis som jag tycker att tvätten är roligare nu :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag bakar inte så mycket julgodis själv, äter inte så mycket så jag köper väl valda praliner ist.
    Dina ischokladisar lät dock väldigt goda!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Förstår att du tycker det är roligare att tillbringa tid i köket nu efter renoveringen:)

    Och visst vill man se lite mysiga romantiska filmer så här i vintertider, helt rätt!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tipsar om min Jultävling med en omtyckt "Wings"-reproduktion som vinst! Var med och delta vetja! :)

    God Jul!! önskar Lina

    SvaraRadera