fredag 7 december 2012

en fanfar för vårt nya kök...

lite advent i vårt hem

day-ljuset ligger efter

Du härliga helg...hoppas du känner min längtan
Om du vill får du stanna i dagarna tre
(Gärna lite mer, jag bjuder på glögg....)

Sitter/ligger i soffan & är så fantastiskt trött
Sedan kl 7 idag har jag ordnat & fixat
Tagit emot hantverkare av olika slag
Nu har dom gjort sitt
Och kvar sitter jag med vårt fungerande kök
Tjolahopp tjolahej
En trött men lycklig tjej
Smådetaljer återstår
Men dom blundar jag för just nu




det var tom. kul att diska för hand här

Nu måste jag plugga manualer & bruksanvisningar
Så att jag inte bränner julkakorna
Men det får bli en annan dag
Nu ska jag vara vara & njuta
Och ikväll....då har jag date med mina killar kl.21
Bästaste Plura & Mauro


fredagsmums

Råkade få med mig amerikanskt godis hem häromdagen
Smakerna tog mig tillbaka i tid...ett par år (??)
Plötsligt var jag 19 år & bodde i San Francisco igen




11 kommentarer:

  1. Det blir ju supersnyggt! den vita hyllan med hjul är det Ikea eller?
    Här blir det party to night!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...den vita hyllan är ca 13 år gammal & har fått sig ett lager med vitfärg. Krams

      Radera
  2. Heeej
    Å vad din kommentar värmde i hjärtat !!! Tack!!!
    Men du vilket kök!!!!! Såå snyggt ! Du skulle du vara intresserad av ett "köks hemma hos" reportage? Stor kram Johanna (vintage) stor kran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köket är så snyggt så jag dööööör! Där skulle jag kunna stå och diska i all evighet :)

      Radera
  3. Skitsnyggt!! Jag gillar allt jag ser, golvet är hur snyggt som helst!

    kramkram

    SvaraRadera
  4. Wow! Grymt snyggt! Grattis! Njut!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Grattis vad skönt och vad snyggt det blev!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. grattis, det är jättesnyggt! avundsjuk är jag för jag vill också ha nytt kök:) kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Megasnyggt! Det gjorde du bra!
    Hoppas du kommer trivas i nya superköket.
    Kram, Judita

    SvaraRadera