söndag 23 december 2012

dan före dopparedan

happy x-mas från pinterest

Då var den här
Dan före dopparedan
Eller lille julaften som norrmännen säger
Barnen är så spända & förväntansfulla
Själv så njuter jag att det är
Just dagen före....då är det som mysigast enligt mig



Igår hade vi julmys här i vårt hus
Vi var 10 stycken runt bordet
Som smakade av vårt minijulbord
Paketleken blev lyckad
Känns som om alla hade något som dom ville ha
När klockan tillslut ringde


min variant av lelilas chocolat cake

Ikväll fortsätter vi julmyset hos en av mina kära kusiner
Hon bor i stans gamla länsmansgård
Alltid så mysigt & inspirerande att få gå dit på besök


Lea har julpyntat sina naglar

Ligger nu i min sköna säng
Försöker med telepati så att sängkamraten ska förstå
Att jag är så vansinnigt kaffesugen
Men han visar inga tecken på att vakna
Så jag får nog så snällt gå upp
Och sätta på kaffet själv

familjens fyrbenta firar sin första jul hos oss

3 kommentarer:

  1. Dina marsvin är så söta, lite Piff o Puff fast med annan look!

    Julekram till dig!

    SvaraRadera
  2. Underbara naglar & Underbara fyrbenta:)

    Önskar dig och de dina en riktigt FIN JUL

    Varma kramar Åsa

    SvaraRadera