måndag 17 december 2012

"blogg-granar" & prioriteringar


Då har jag också apat efter
Årets "blogg-granar" 2012
Men det är väl det bloggar är till för
Att få tanka inspiration
Smittas av kreativitet

mina varianter av dessa DIY granar

En vecka innan jul
Försöker att inte ramla ner i stressfällan på jobbet
Glömmer det där som svider i magen & halsen
I tonerna till Mauro Scoccos
Kände arbetspasset lite lättare idag
Vetskapen om att det bara står tre arbetspass
På schemat denna veckan underlättar också



Ibland måste man få en ordentlig tankeställare
Om vad som är viktigast i just mitt liv
Och en av de viktigaste i mitt liv ligger här bredvid mig
Fortfarande krasslig
Men har klarat sig själv hemma idag
Den lilla kråkan har piggnat till
Är hos kompisar & leker
Det är ju dom livet handlar om
All oro jag känner inför jobbet
Och kommande förändringar där
Det är inte värt det
Just nu får jag bara gå dit & göra det jag måste
Inte ett dugg mer.....



när tredje ljuset brinner.....


mitt största julpynt...för tung för sitt eget bästa




6 kommentarer:

  1. Förändringar kan vara på gott och ont, bäst är det väl om det blir bra förstås..hoppas du kommer att känna dig bättre i din situation snart. Det är ju inget kul att gå och oroa sig!

    kramen

    SvaraRadera
  2. Oh my! Den sista där går inte av för hackor. Underbart fin och rejält och bra. Syns! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint pyssel du har gjort stor kram till dig/Diana

    SvaraRadera
  4. Gillar granen massor!!! Så duktig du är!

    Hoppas att du lyckas mota bort stressen och att du snart får njuta utav lite julledighet.

    Ha det underbart!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  5. Vilka fina små granar! Och vilket JÄTTEOLLON!! (får man säga så??...) Förstår om granen får slaksida, hihi.
    Kram, Judita

    SvaraRadera
  6. Dom där granarna av bolpapper är så fina! Skulle absolut också härma dom om jag hann! Visst är det ok att härmas!
    Kram Helena

    SvaraRadera