måndag 10 december 2012

Nobelfest & rocky road

från pinterest

Nobelfesten pågår...känner mig dock allt annat än glamourös
Efter ett tufft arbetspass är mysisarna på
Håret sitter uppe i en slarvig tofs
Sminket som kom på kl. 06.00 är ett minne blott
På handen sitter kryss & text för att inte glömma
Glömma något viktigt

Tänk vad skönt det vore
Om man fick vara ledig nu några veckor
Ledig & bara göra det man tycker är roligt
Man skulle få betalt förstås...dubbel lön
(Det kostar ju att vara ledig)
Nej, jag får vara nöjd med att jag är ledig på fredag i allafall


Har utvecklat ett beroende
Av denna glögg & pepparkakor med ädelost
Ja, farligare beroenden kan man ju ha

Vill tipsa om att söta Anna-Stina på Gizmolina i Oslo
Öppnat webbutik också & skickar till Sverige


Min önskelista från http://www.gizmolinascloset.com/

Såg att denna snyggingen landat i Oslo
Hon ska vara värdinna på Fredspriskonserten
Tänk att springa på henne på Oslos gator
Jag hade nog känt mig som en jättemänniska
Hon ser så liten & skör ut
Oslo är ju som ett andra hem för mig
Efter att ha bott där 11 år
Och kidnappat med mig en man därifrån




Nu har jag skickat norrmannen till affären
Om energin kommer tillbaka idag
Ska det nog lagas lite Rocky Road ikväll
Men bara kanske....

5 kommentarer:

  1. Kollade just vad Vickan hade på sig och den föll mig inte i smaken, urk!
    Har aldrig gjort Rocky Road, måste nog pröva..

    kram

    SvaraRadera
  2. Det låter mumsigt med rocky road!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Här är längtan till ledighet också stor. Själv ser jag fram emot mellandagarna och hoppas att du också får några lediga dagar över jul.

    Rocky Road är ju så gott! Om inte energin kommer tillbaka ikväll kanske du kan sätta maken på att göra dem också ;-)

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag kapar din önskelista rakt av :) Ledig ja, skulle gärna vara ledig from nu :) men jag är ledig från den 21:a till den 7:e ska bli så mysigt kramis Diana

    SvaraRadera
  5. Den där önskelistan kan jag också lätt tänka mig:)

    Kramar

    SvaraRadera