måndag 22 oktober 2012

barnrum & mauro

En ny vecka & en ny sida i almanackan
Tänk att nästa vecka gör November entré
Rackarns vad mörkt det är ute nu
Kom precis hem från en promenad
Som sällskap hade jag Sarah Dawn Finer
& hennes nya CD
Vilken magisk röst hon besitter
Texter som man kan drömma sig bort i
Han som författat dom är min stora idol

mauro scocco, detta ödmjuka geni
Så har du inte lyssnat på den
Gräv genast fram den på Spotify

Åkte förbi vårt lilla hus på vägen hem
Det nymålade golvet såg så fint ut
Nu ska det bara härda
Innan tunga möbler får ta sin plats

Föll för dessa bilder på pinterst
Rum till de små i familjen
Vita väggar, alltid en bra bas
Även i barnrum
Har svårt att förstå varför dessa rum
Ofta bombarderas med hela färgpaletten


Nu har min ömma moder
Utfodrat oss med god kvällsmat här
Jag kan nog vänja mig vid den servicen
Detta hus erbjuder
Men jag längtar ändå hem till mitt
Nu blir det rengöring av hela mig
Krypa in i något mjukt
Och tillåta mig själv något mumsigt
Det är ju ändå måndag idag...


snygga brudar från pinterest




2 kommentarer:

  1. Gillar också hennes nya skiva och tackar & bockar mauro scooco för musiken...han är duktig han:)

    Ha en mysig kväll//Åsa

    SvaraRadera
  2. Åh, vad snyggt det blir med vita golv!
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera