måndag 8 oktober 2012

hustoppen & papperspåse

dagens sanning

Nu har vi tagit klivet in i en ny höstvecka
En vecka som avslutas med
Att Ella Margareta fyller tio
Så det pågår förberedelser på hög nivå
Inför helgens annalkande kalas


Mitt senaste inköp
Tänk att det ytliga i mig
Kan bli så lycklig för en papperspåse

Igår fick jag andnöd
Min likasinnade kusin ringde mig
Sa att jag måste slå på tv 8
Där var det....drömmarnas drömhus






hemma hos Marie Olsson Nylander med fam.

De har total förvandlat
Ett vanligt förekommande fult 70-talshus
Till detta paradis på jorden

Huset visades på Tv 8 & Hustoppen
Hade missat att det börjat igen
Ikväll kommer nya avsnitt
Min guru Carouschka Streijffert sitter i juryn
Tycker dock att dom gav detta huset
Allt för låga poäng
Huset får högsta betyg av mig
(Finns att beundra på tv8-play )


måndagsnitar från pinterest

Herr snickare var hos oss igår
Han tackade ja till uppdraget så nu sätter vi igång
Nytt golv i vardagsrum & tv-rum & nytt kök
Tjolahopp tjolahej
Är världens lyckligaste tjej
(Följ gärna förvandlingen här på bloggen)
Nu läxläsning....inte mina men
Utan min Ella som om bara några dagar
Fyller tvåsiffrigt.


dagens drömoutfit från pinterest

4 kommentarer:

  1. Kul med tioårskalas! Det hade ju vi i helgen!
    Riktigt fint hem, kul när det går att göra om 70 talshusen så fint!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Den där outfit är min dagens dröm också!!!!!!!!!!!!
    Helt galet snyggt.

    Kan förstå att du är glad över din påse. Den var super fin. Gillar också påsar. Det är halv känslan att bära en snygg påse när man shoppat ♥

    Önskar dig en fin kväll!

    Kram CC

    SvaraRadera