tisdag 23 oktober 2012

julpynt & orgelmusik

tisdagsplock från pinterest

Såg jag rätt nu
På torsdag kommer snön
Inte för att stanna förmodar jag, men ändå
Sicken tur att vinterplaggen är tvättade & redo för bruk
Då kan man snart, så smått ,smyga in med lite julpynt
Eller adventspynt iallafall
Är barnsligt förtjust i att smycka huset med jul, på mitt sätt





underbart julpynt från wahlter o co. från http://mytivoli.se/

Norrmannen är i magiska Stockholm
Lyckosten (heldiggrisen på norska)
Hade gärna åkt med för att spana om julen är pg. där
Men det får vänta


& fina toppar att pryda sig själv med i juletider

Julkänslan toppas nu till max
När Ella spelar "Den blomstertid nu kommer" på orgeln bredvid mig
Kommer som sagt ej sakna mammas instrument
När vi flyttar hem igen 

Ikväll blir det avslutning på Hollywoodfruar
Det får jag inte missa
Härliga Gunilla Persson som provocerar så många
Tänk om jag finge ge henne en kram
Det är nog det hon behöver

Nu ska denna frun
Göra något så glamoröst som att plugga gångertabellen
Med musikanten bredvid mig
Synd eg. att avbryta så vackra toner (????!!)



1 kommentar:

  1. Ja, visst är det roligt att dekorera till jul och det blir säkert allra bäst om du gör det på ditt eget sätt :)

    Kram/M

    SvaraRadera