torsdag 11 oktober 2012

semifreddo & vinterjacka


Torsdagkväll & min arbetsvecka har kommit till ända
Huset är polerat & Semifreddon i frysen
Nu är vi redo för kalas
I morgon blir det tolv tioåringar runt bordet
På lördag blir det släkten (den svenska delen)
Som firar vår alldeles underbara Ella

Kylan & minusgraderna är här
Fått skrapa bilen & kommit försent
I flera dagar nu
Måste inse att jag måste gå upp 5 min. tidigare
Det kommer bli en isande kall vinter
Om jag inte hittar en ny vinterjacka
Min OM jacka sålde jag på Blocket

Dessa tre från Zalando ser gosiga ut
Frågan är bara hur storleken är
Till en kvinna i modell stor som mig själv
Vill helst inte se ut som Michelingubbens syster
Det känns ju mindre läckert

Köket är beställt
Halva potten inbetalad
Om 5 veckor kommer det hit
Det har dom lovat
Då kommer även herr snickare & sätter upp det
Hoppas att allt flyter på smidigt

Detta kök blir det
Men en annan fläkt & bänkplatta
Och så har vi inte riktigt sådana fönster eller takhöjd etc.
Inte ens i närheten av....

Nu ska jag fortsätta min jakt
På den perfekta vinterjackan
Som sällskap har jag två pälsklädda fyrbenta djur
Enligt våra vänner är dessa världens mest bortskämda marsvin
Ja, det är nog möjligt.....

kvällens drömoutfit från pinterest



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar