onsdag 31 oktober 2012

garderobskris grande


Här pågår förberedelser inför morgondagens resa
Lackar naglar, färgar bryn & suckar över en tom garderob
Konstaterar att jag antagligen gick naken förra vintern
För här finns inga spår efter långärmat
Alla mina tunna t-shirts & linnen vajar så fint på sina galjar
Ja, er ska jag bära i vår igen...lovar
Men hallå, ge mig en ledtråd
Vad ska jag packa ner, vad bar min kropp förra November
Låg jag i ide måntro

Mörker & stress flyttade resan till i morgon i stället
Har då fått tid att umgås & kramat kära vänner
Bästa vännen från Österrike på besök
Hade så gärna träffats oftare...mycket oftare



Så här i Halloween-tider
Kan det vara passande att presentera
Mina nya döskallar från Åhlens

Idag inträffade ett vanligt förekommande scenario här hemma
Min kaffekopp fick ben & försvann
Detta händer dagligen enligt mina döttrar
Att jag vänder upp & ner på världen för att hitta mitt kaffe
Som jag går omkring & dricker
Samtidigt som diverse projekt utförs


Titta här står den....i badrumsfönstret förstås
Min efterlysta kopp & säger ingenting

Nu blev norrmannen trött på mitt tjat om klädbrist
Drog honom tom. in i min garderob för att bevisa fakta
So, Oslo....here I come
Med en väska så tom och som skriker efter påfyll
Hoppas att du kan bidra med stor inspiration
Och lyckad shopping.....jag är redo
I morgon rullar Volvon
50 mil nordväst




Långärmat som gärna hade fått
Värma mig i novemberkylan




1 kommentar:

  1. Det där är ju jobbigt, när man inga läder har! Jag känner igen det och tyvärr även det med kaffekoppen också! Ha så kul i Oslo! Hoppas du hittar något där!
    Kram Helena

    SvaraRadera