lördag 27 oktober 2012

helt färdig

lördagsmys från pinterest

Nu har möblerna åter kommit på plats
Tog hjälp av min ömma moder
(Norrmannen är bortrest, igen)
Barnen bidrog också så gott dom kunde
Vi har burit & kånkat
Är trött i precis hela kroppen nu





nästan klart..allt kommer mer till sin rätt med en vit grund

Lyckades få allt på plats utan att göra en enda repa
I det nymålade golvet....pust
Nu blir det inga fler fysiska aktiviteter idag

Om inte alls länge, osäker när
Ska köket plockas ner för att byta skepnad till svart
Måste bara hinna andas lite först....& vila min arma rygg
Det känns liksom att man passerat 40

Med Hugos isterband i magen
Ska jag unna mig en middagslur
Kanske bläddra lite i nyaste Mama
En tidning som håller måttet efter så många år
I morgon, när norrmannen kommit hem
Då flyttar vi hem igen
Hem till vårt lilla bo....med vita sköna golv





2 kommentarer:

  1. Det ser ju jättefint ut! Snyggt med vita golv.
    Tack för din kommentar hos mig.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  2. Såååå fint! Duktiga ni varit.
    Önskar dig en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera