torsdag 18 oktober 2012

döskallar & rörigt


Torsdag & jag är ledig
Det firar jag med att fortfarande vara beklädd i mysisar
Dricker dagens andra kopp
Undviker att se rörar runt om mig

Har tömt vardagsrum & tv rum på saker
Nu är det bara möblerna som ska flyttas
Innan golvet byter skepnad till vitt

Döskallar...kan inte sluta att tycka om
Trots att jag passerat 40 (å lite till)
Finns det åldersgräns för att tycka om vissa mönster
Finns det lagar på när & var man får iklä sig detta
Fick nämligen en kommentar
Att jag hade en döskalle på min rygg (på koftan)
När jag var på tillställning i stadens Stadshus
Är det en oskriven etikett jag missat?

min vinter kommer att bli grå (obs... pälsen är i fårskinn & vintage)

Nu när huset ska få en makeover
Passar jag på att sortera i alla lådor & skåp
Har kastat en hel del + lämnat till Erikshjälpen
Att det ska vara så fantastiskt skönt att städa & röja
Och samtidigt få bidra med hjälpa andra
Som inte på millånga vägar
Har det så bra som Du och jag

ordning & reda på makeup...bild från pinterest

Nu ska jag fortsätta vara ledig
Njuta av lugnet runt mig
Kommande dagar kommer att bli allt annat än så


Torsdagsinpiration från pinterest



3 kommentarer:

  1. Det låter ju underbart, måla och greja!!

    kramen

    SvaraRadera
  2. hej du!
    jag e osså ledig ida. jiho. vilken lycka.
    det e nåt visst med döskallar. håller med.
    du e underbar! tack tack tack för du är så klok och delar med dig!
    skönt att veta att inte bara jag ser sanningen :). trots att den är bristande ibland som du säger.
    får jag bra känslor, igenkännande känslor, inspiration och bra tips så är den här välden underbar.
    och desto underbarare om man får träffa folk som tänker som en själv.
    ha en fortsatt bra dag!
    tack igen <3!

    SvaraRadera
  3. Skönt att vara ledig! Jag är också ledig from nu!!
    Ja dessa ålderskoder! Jag är som du 40+ och lite till! Men jag bryr mig inte jag gör precis som jag vill! Det kanske var mer så förr men inte nu! Klart du ska ha en dödskalle på ryggen om du vill det!
    Skönt med make over hemma! vi håller ständigt på känns det som!
    Ha en skön ledighet!
    kram Helena

    SvaraRadera