tisdag 9 oktober 2012

lakrits & golv


Kvällen har smugit sig på
Sådär mörk & lite mystiskt skön
Spånar runt lite efter golvfärg
Ska måla ett parkettgolv vitt & blankt
Trots att jag gillar patina & själ
Vill jag ha ett slitstarkt golv som inte gulnar
Tips mottages med stor tacksamhet


 gamla dörrar som gärna får flytta in här

årets julkalender?

Skulle eg. baka till stundande kalas idag
Men trots intensivt sökande
Hittade jag ej baklusten
Och att baka utan den är ingen ide
Då brukar baket bli katastrof & tårar


Mina nya kakformar
Fina till julbaket

Lakrits är bra för lågt blodtryck
Lakrits är bra för lågt blodtryck
Det mantrat har jag upprepat många gånger idag
För det är ju faktiskt sant
Nu ska det hinnas med en dusch
Innan jag förflyttar mig till Hollywood
Och dess sköna fruar
Gunilla är en stor favorit


hollywoodgarderob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar