tisdag 30 oktober 2012

julpynt i oktober

Å jag gillar norrmannen när han kommer hem med Polly
Hem till en trött & frusen kone...då är det bara choklad som gäller
Efter 13 år som herr & fru
Vet man liksom vad som får ens respektive att smälta





"Julpyntet" från http://mytivoli.se/ på plats
Julpynt i oktober...ja faktiskt, men bara dessa två
Är inte mycket för tomtar & röda kulor
Min jul går i andra toner
Men barnens jul måste vara röd med tomtar påstår somliga
Är inte det minsta enig  med detta
Vem är det som bestämmer dessa måsten
Vem är det som säger att det ena är mer rätt än det andra
Tex. vem är det som säger att man måste ha vigselring
När jag i många år känt mig lika mycket gift utan
Min ring vilar tryggt någonstans i skogen
Men jag är lika mycket gift för det
Vem behöver vigselring när det finns Polly?

Såg hustoppen på kanal 8 igår
Fick andnöd av detta underbara Gotlansdshus

bilder från sköna hem

Som vanligt var inte juryn eniga med mig
Och som vanligt såg jag bara ett hus
När andra huset presenterades
Då hade strömmen gått
Konstigt att det alltid inträffar sent på kvällen
Speciellt på tv`n i sovrummet
När jag ligger nerbäddad i min ack så sköna säng
Och jag bara ska blunda en liten stund
Då...då går ofta strömmen & allt blir svart
Måste nog snart klaga hos vårt el-bolag








1 kommentar: