torsdag 4 oktober 2012

fjädrar & päls



Torsdagkväll & dagens uppgifter är avbockade
En dag till innan den efterlysta helgen lämnar över sig till oss
Då är det bara att kasta sig över den
Fånga den med hull & hår....& fjädrar
Jag gillar fjädrar
Kanske jag var indian i ett tidigare liv
Indian eller grottmänniska
Gillar ju även skinn & päls....fusk då förstås

helgoutfit från pinterest

Idag sa en patient till mig när jag skulle ta prover
Klarar du att få blod av mig ska du ut & köpa en lott
Klarade det vid första försöket
Vann sedan en lott på jobbet...inget stort men ändå
När jag kom hem möttes jag
Av ett väldigt positivt besked i brevlådan
Sedan har dagen bara rullat på
I samma positiva riktning
Ja hon hade nog rätt denna kloka kvinna
Idag har mitt liv gått åt rätt håll
(till skillnad från igår...)


ljus i vårt hus


päls i vårt hus

Helgaktiviteter är inbokade
Ska tillbringa den med kära vänner & släkt
Lämnar stadens gränser en liten stund & sover borta
Kan då även erbjudas lite eftertraktad shopping
Det ytliga i mig skulle behöva det nu
På lördag blir det säsongfinal hos Plura
Mauro kommer dit
För härligt för att vara sant

så här skulle jag gå klädd...i pluras kök

I vårt kök går det inte framåt
Har inte bokat snickare än men har en pg
Blir även nytt golv i vardagsrum & tv-rum
Drömmen om att det blir klar till jul
Bleknar för var dag som passerar
Man vill ju inte fira jul i ett renoveringskaos
Nästa vecka, då ska vi ta tag i det.....hm
Om den turen jag känt idag
Följer med mig ett tag till
Så kanske blir det en jul
Med ett svart kök.....


helginspiration från pinterest





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar