torsdag 25 oktober 2012

positivt tänkande en snöig dag




Då kom den då
Den första snön, så kall & blöt
Det är nog fler än jag
Som byter till vinterbeklädnad på bilen idag

Arbetsdagen har varit lång & intensiv
Lunchen intogs på restaurang, för ovanlighetens skull
Där serverades raggmunk & fläsk
Så svenskt & så gott

Tog vägen om stan hem
Hämtade ut ett paket med julpynt
Som jag råkat trycka hem från http://mytivoli.se/ (se tidigare inlägg)
Spanade också in denna kopphållare
Som skulle passa perfekt i vårt nya kök
(nu måste jag bara sälja in den idén till norrmannen)



Hade work-shop på jobbet idag
Med en proffsig lärare/skådespelare
Det handlade om att inte vara rädd för förändringar
Och att det är jag som styr
Med vilken känsla jag bemöter livet
Att jag själv kan styra livet runt mig
Att bli mer positiv
Det behöver vi nog alla
Bli påminda om ibland eller vad tror du??


Nu vill jag bara värma hela mig
Under en gosig filt & dricka något värmande
Fortsätta att virka det jag påbörjat
Familjen frågar vad det är & om det ska vara så ojämt
Men är det så himla noga
Det går ju i vackra gråfärger
Och kommer säkert bli något enastående fint
När det väl blir färdigt
Tänk positivt vet du....







2 kommentarer:

  1. Här har det snöat oxå!
    Den där kopphållaren skulle jag vilja oxå, så snygg!
    Spännande att se vad du har klickat hem ;) kramas Suss

    SvaraRadera
  2. Ja snö liksom, vad hände? Är det inte oktober...

    Önskar dig finaste starten på helgen!

    Kram

    SvaraRadera