onsdag 22 augusti 2012

14 000 & Ikea katalog


Om jag hade 14 000 kr, norska
Som låg & skräpade i en låda
Då skulle jag kanske beställa denna jackan
Från världens bästa Bolina
Men det är ju bara i fantasin
I verkligheten hade jag gett pengarna till de
De som behövde det bättre än mig
Eller hade jag det
Om jag var en sådan som hade 14 000 i en låda, norska kronor

Idag kom den nya Ikea katalogen hem till oss
Valde snabbt ut några favoriter
Som klädsamt hade fått flytta in
utan att tigga & be




Sen har vi den omtalade stolen
Snygg både ute & inne

Dom kan de där på Ikea
Att följa med i tiden
Dom har förstått att inredning är en färskvara
Som måste uppdateras
Katalogen kändes coolt stylad
Klart godkänt Komprad & co.

Skatterna började skolan idag
Efter ett långt & skönt sommarlov
6:an + 4:an
Lea, med storlek 40 i skor
Längre än många av mina väninnor
Började ny skola som ligger mitt i mot mitt jobb
Så stolt jag var när jag såg henne genom fönstret!!

Nu måste jag ut & röra mig lite
Jag skulle ju börja försiktigt
Tar nog med mig Norrmannen
Om jag har tur kanske han vill åka till Ikea med mig snart
Onsdagkväll....helgen kommer snart


Dagens dröm outfit från Pinterest

1 kommentar:

  1. Tack för din hälsning hos mig!! Ja om man hade pengar, då vore det mycket jag skulle vilja ha i både kläd och inredning och resor och ombygnad m.m
    fina bilder du visar! Har en del favoriter från Ikea också!
    Kram Helena

    SvaraRadera