onsdag 1 augusti 2012

Paris-drömmar

Nej, det går väl inte så bra med mina planer
Att börja cykla till jobbet
Täcket väger alltid för tungt, kommer upp för sent
Men i morgon kanske.....sure

Därimot skulle jag kunna flyga upp på morgonen
Om en resa till Paris väntade på mig
Sist jag var där köpte jag en Barbie som gick att permanenta
Det var 1980 tror jag
Det har nog förändrats endel sedan dess
Eller i alla fall mitt fokus & intresse
Skulle vilja strosa på dess gator
Dricka Espresso på ett ute cafe
Och kanske till & med slänga mig med lite franska ord
Nej, det skulle vara för riskabelt
En sak är säker, Butiken Merci skulle få ett besök



Bilder från den inspirerande bloggen:


I dag för många år sedan
Förlorade jag det bästa jag hade
Han som tog med mig till Paris, han som var min stora trygghet
Åren går men jag kommer fortfarande ihåg hur han luktade
Kommer ihåg hans ögon
Undrar hur mitt liv sett ut om han hade funnits idag
Man helgonförklarar ofta dom som inte finns längre säger endel
Låt så vara då
Han var världens bästa för mig
Och jag vet att han hade varit världens bästa morfar

-Pappa, jag håller mitt fönster öppet om du vill komma hem.....

3 kommentarer:

  1. Hi Maria, thanks for sharing my photos but please link with love: http://linkwithlove.typepad.com/linkwithlove/what-we-are.html

    Merci!

    SvaraRadera