måndag 13 augusti 2012

Måndags mangel


Måndag och ordningen är tillbaka på jobbet
Kollegor har återvänt efter semestern
Och det är med ballonger & serpentiner jag välkomnar dom
Ty denna månad har varit ensam & arbetsam


Bilder från Pinterest

Lika skönt som det är när man släpper alla måsten inför semestern
Lika skönt kan det vara när vardagen möter upp igen
Nästa veckan ringer skolan in 
Det blir rutiner för de små också

Om man suktar efter mer sol & bad
Eller redan nu, för att överleva vår mörka tid
Fantiserar om vart bilen styr nästa år
Då frestar detta hotell mig i allafall

Ja tack, jag vill checka in på obestämd tid...

Här kan jag fint ligga & filosofera


Här hänger jag lite med det coola sällskapet jag har med mig..

Men visst kan jag sova gott här...


Norrmannen....när åker vi?



Psst.......såg i tidningen att Plura gift sig med en Maria
Vill bara dementera alla rykten att det är jag som fått äran att bli hans fru 
Men hade jag inte redan varit lyckligt gift
Då hade jag stått längst fram i kön & bankat på hans dörr för länge sedan...
Så var det sagt...


1 kommentar:

  1. hejsan!
    ja, jag klantade mig med målarfärg på klinkers häromdagen så nu tar vi tag i vår totalrenovering av kök och lägger nytt golv :).
    vi har ikeas vita laminatgolv i ungarnas rum. det är helt ok. tåligt och snyggt. lite gulaktigt i vissa ljus dock men det syns mer hos oss för vi har en grå brytning i den vita färgen på väggarna.
    go for it. det blir nog skitfint.
    vi ska lägga ett enstavigt trägolv troligtvis, i vardagsrum, kök och hall, men kan misstänka att det lär bli en del hack i det :).
    kram o tack för kommentar//jennifer

    SvaraRadera