onsdag 29 augusti 2012

Onsdag & tacksamhet...


Onsdag & skatterna har cyklat i väg till skolan
Vissa dagar känner man en extra stor
Oerhörd ödmjuk sårbar tacksamhet
För att jag har dom i mitt liv
Blev påmind om det senast igår, på jobbet
Hur vansinnigt ont det gör när familjer måste ta avsked 
När livet brutalt går åt fel håll



Vi borde lära av barnen
Att ta allt mer naturligt
Dom kräver bara ärlighet
Det är vi skyldiga att ge dom
Efter att ha jobbat med cancerbarn i flera år
Vet jag det av erfarenhet
Man vinner på att vara ärliga mot dom
Även när det gäller döden

Länge sedan sist
Jag var ledig & ensam hemma
Ska bara gå i mysisar & göra ingenting
Ja, förutom allt det man gör ändå
Vardagssysslorna
Men när skatterna kommer hem
Då tänker jag krama dom
Krama sådär extra hårt & lite för länge


Dagens dröm outfit från Pinterest

2 kommentarer:

  1. tack så jättemkt!
    men vaddå feg. det e du inte alls. kom igen nu!!! vad kan hända liksom.
    kraaam på dig snälla människa//jennifer

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ni hade kramkalas idag!
    Och snyggsnygg outfit!
    Kram Jenny

    SvaraRadera