torsdag 30 augusti 2012

Jakt & städning

Dagens outfit från Pinterest

Jobbet släppte i väg mig tidigare idag
 Ett öde hus mötte mig
(Om man då bortser från de fyrbenta varelserna med päls)
Skatternas skoldagar & skolvägar har blivit längre
Norrmannen har tagit sitt gevär & åkt på jakt
Ska tillbringa en vecka i tält med likasinnade norrmän
Måste fylla upp frysen inför vintern
Härligt att man tillåts att ha olika intressen

Han kommer att bli saknad här
Men man måste nog vara i från varandra ibland
För att förstå vad relationen betyder
Och att man får chans att längta


Sträckläste en bok i går
Från pärm till pärm & jag blev förälskad
Så utlämnande, så naket
Alex Schulman, du berörde mig!!

Nu hoppas jag att städlusten kunde komma & ta mig
Och aldrig lämna mig igen
Stegen till dammsugaren är ovanligt tunga idag
Lätt att skjuta upp till morgondagen
Då det åter igen står ledig på schemat

Vilken lyxvecka jag har
Önskar att den kunde infalla mer frekvent
Då med samma lön....om inte det dubbla
Inser att tiden snubblat i kapp
Det får bli husmorssysslor i morgon
Måste duscha av mig jobbet & göra mig lite fräsch
Har "date" med två kompisar om en liten stund

När jag sen kommer hem ikväll må min säng vara tom
Men jag vet att jag sover mycket mer bekvämt än norrmannen
Och mitt hus är inte öde
Mina skatter är hos mig


Lyx-sopor.....bild från Pinterest




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar