tisdag 7 augusti 2012

Otursbubbla


Bilder från Pinterst

En helt vanlig tisdag
Måste vara veckans tråkigaste dag
Mest meningslösa i allafall
Kan man inte hoppa över tisdagen
Göra helgen en dag längre i stället
Ja, så blir det

Mina mobil-skal anlände idag
Rekommenderat brev....från Hongkong
Nu fattas bara sim-kortet
Telenor hade glömt att skicka den lilla detaljen
Sen ska jag fota hela världen

Fast med den otursbubbla
Jag tycks befinna mig i
lär jag aldrig lämna stan
Måste ta hål på den bubblan
med den vassaste nålen jag kan hitta

Ett tag hade jag tur i tävlingar
Vann allt från Uggs till galafest i huvudstaden
Nu har jag visst bara tur i kärlek
Två av mina kärlekar ska snart lämna mig
Dom ska tillbringa två nätter hos mormor
Blir så tomt när dom åker
Finns liksom inget mellanläge

När dom har åkt ska jag läsa slutet på min bok
Sen pussa lite på Norrmannen
I morgon försvinner nog min otur
Både den & huvudvärken kan packa ihop
och resa långt bort med en enkelbiljett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar