torsdag 1 november 2012

oslo via borås

tänk hur mycket man kan sakna dessa små fyrbenta

Efter många timmar i bilen
Kom vi tillslut fram till Norges vackra huvudstad
Känns fortfarande lite som hemma 
 Tillbringade ju drygt 11 år av mitt liv
Med postadress Oslo

Vårt första stopp på vår resa var Borås
Då tog kaffesuget övertag (ok..shoppingsuget också)
Den staden bjuder på flera fina butiker
Lyckades få med mig en vit Spira blus+lite annat smått





bilder från mysiga greta & anna



höstig skyltning hos jolina

Nu har vi ätit middag med svärföräldrar & svåger m fam.
Malt igenom det mesta som hänt sedan sist
Förra gången vi var här på besök var det påsk
Sådär lagom trött efter resan, god mat & dryck
Känner jag att det kommer inte att bli en sen kväll
Energi måste tankas till i morgon
Då det blir den vanliga rundan
Man har ju fått sina favvoställen som kräver återbesök
Åh, vad härligt att vara här igen
Behövde verkligen storstad i mitt liv nu


När en annan sprang omkring som en yr höna i morse
För att försäkra sig om att allt var avstängt & nerpackat
Då hittar jag denna tjej totalt avslappnad, ätande på en glass
-Vadå....packa, ska vi åka nu?
Ibland skulle jag vilja vara tio år igen




3 kommentarer:

  1. Ha en underbar vistelse i Oslo nu

    Kram Dansfröken

    SvaraRadera
  2. Borås är en trevlig stad, Oslo också!

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni är framme i Oslo:)

    Hoppas ni får en härlig vistelse i myslandet NORGE

    Kram Åsa

    SvaraRadera