tisdag 27 november 2012

50 nyanser av renoveringskaos


Veckans, enligt mig, tråkigaste dag är hos oss
Igår kom första renoveringsmotgången
Diskbänken kommer först nästa vecka
Detta innebär att köksarbetet nu står stilla
Har förlängt bokningen på pensionat Ester
Tack & lov att vi får vistas här, hos min ömma moder


dagens bilder från ett stillastående kök

Kroppen känner av ovissheten om när köket ska bli klart
Samtidigt som hela jobbet renoveras/omorganiseras
För många frågetecken i en ärrad själ
En enorm trötthetsvåg dränker mig snart
Har lärt mig var livbojarna sitter
Gäller bara simma dit i tid


I helgen bakade barnen pepparkakor med mormor
Lea skapade egna former
Hon kan visst aldrig få nog av denna...justin bieber

På tal om att skapa
Såg detta coola tips hos en annan bloggerska
Ett tips jag nog ska apa efter...härmapa, härmapa
Råkar ha just sådana muffinsformar hemma
Någonstans i mitt kökskaos


DIY ljusslinga med muffinsformar hos:

Ikväll ska jag bara vara
Fördjupa mig i min magiska bok
Återigen förundras hur denna bok ska bli till film
Femtio nyanser av mörker.....del två är tom. bättre än den första
Ikväll vill jag vara Ana & Mr. Grey....ja det får bli norrmannen det



tisdagstrevligt från pinterest








3 kommentarer:

  1. Tur att du vet var livbojarna är nånstans! Det tror jag inte att jag vet, vart mina är alltså! Ja visst var det en superide det där!!! Du får visa när de är klara!Ta det lugnt och var rädd om dig!
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åh, din stackare.Jag är så glad att vi är klara...fina peppisar :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Ja, vad vore dessa renoveringsprojekt utan motgångar... förstår att det är påfrestande. Hoppas att det var den sista motgången och att allt rullar på sedan! Det ser ut att bli riktigt fint iallafall!!!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera