fredag 16 november 2012

klädångest & äntligen helg


Fredagskväll om den omfamnas & det varmaste
Har varit barnfria ikväll då de varit ute på sitt
Det tar nog tid att vänja sig vid det
Att det plötsligt bara är vi igen vid matbordet
Norrmannen & jag

Såg på Johan Falk
Som vanligt så var den fylld med spänning från första minuten
Naturgodiset sveptes nervöst
Skönt att då tänka på att det är nyttigt
För visst är det så......

I morgon efter en lunch ute till bokat bord
Lämnar jag familjen hemma
Då blir det kalas med ett tjejgäng
Klädångesten gör sig dessvärre kraftigt påmind


stylinginspiration från pinterest..... välkomnast ödmjukast att flytta in i min garderob

Norrmannen tröstar mig med att jag snart ska på shopping
 Det blir Stockholm nästa helg
Men vad hjälper det stackars mig
När jag inte har något att ta på mig i morgon
Män verkar liksom inte förstå
Är det samma sak hemma hos dig?



Nu har båda tjejerna kommit hem, mamman blir lugn.
Då kan jag tryggt krypa ner i sängen
I morgon när jag vaknar är det lördag
Och det är ingen vanlig dag
För det är norrmannens födelsedag







2 kommentarer:

  1. Ja det blir nog bra med mannens födelsedag gissar jag! Jag tyckte det iallafall!!!
    Skönt att alla är hemma nu så ni kan sova lugnt!
    Sov gott och ha så kul imorgon!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Kul med tjejfest och fira födelsedag! Hoppas du hittade något kul att ha på dig:) ha en fin lördag! Kram Nilla

    SvaraRadera