tisdag 20 november 2012

macarons på en tråktisdag

tisdagsting från pinterest

Tråktisdag, utan tvekan veckans tråkigaste dag
Haft en motig dag idag
Ibland känns det som om man bara springer in i återvändsgränder
Där har i alla fall jag hamnat just nu
Det händer väl oss alla ibland....

Hela köket är tömt 
Nu kan det rivas ner...gärna våldsamt
Kommer inte att sakna det ett ögonblick
Speciellt inte de lådor som alltid varit tröga att stänga
Det uppskavda hålet i diskbänken
Eller fläkten som inte förstod dess egen funktion

Tänk när jag får stå i mitt nya kök
Och leka att jag är finalist i "hela sverige bakar"
Fram till dess får jag köpa allt mumsigt färdigbakat
Har lovat mig själv att köpa macarons på laduree
När jag är i huvudstaden på fredag



Hur sött är inte detta....har du varit där?

Idag blev jag nästan lovad att få ledigt helgen innan jul
Men bara nästan
Hoppar högt om min julledighet kan bli längre än 2 dagar
Jobbar ju hela nyår också

Julklapparna jag tryckt hem från nätet
Har börjat dimpa ner i lådan
Nu ska jag bara bestämma mig hur inslagningen ska bli i år


inslagningsinspiration från pinterest

Denna dagen börjar se sitt slut
I alla fall hos mig där klockan ringer allt för tidigt på morgonen
Ska krypa ner i mina vita lakan & försvinna i min bok
I morgon när jag vaknar är det onsdag
Och det kommer säkert bli en mycket bättre dag






4 kommentarer:

  1. Hej min vän !
    Håller helt med dig angående dagen idag. Går verkligen inte historien som den bästa! Till råga på allt har vädret visat sig från sin sämsta sida med ett grått täcke över staden.....
    Vi renoverade köket för ett 1 år sen. Jättejobbigt när man håller på men helt underbart när det är klart. Så håll ut!
    Ha det bra! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Känns helt ok att denna tristdag börjar lida mot sitt slut...
    Hoppas morgondagen bjuder på något roligare!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Jaa tydligen årets sämsta dag, börjar lida mot sitt slut, så nu kan det bara bli bättre! Jag har inte börjat med julklappar än, har en del födelsedagar att plöja först!
    Gud vad skönt att få ett nytt kök, det skulle jag med vilja,trots att vårt kök endast är 10 år!
    Ha så kul i storstan på fredag!
    Kram och sov gott!
    helena

    SvaraRadera
  4. Snart,snart får ni ert fina kök. Jag kommer gärna och provsmakar din goda mat! Kram Malin

    SvaraRadera